woensdag 28 december 2011

baby

Ik ga de komende tijd vast nog wel meer kerstkaarten laten zien, maar nu eerst een kaartje voor Wendy en haar man, die onlangs een zoontje hebben gekregen.

De kaart doe mee aan de volgende challenges:
House Mouse & Friends: Fuzzy & Warm
SBN-Challenges for you: een hele leuke sketch
Addicted to Stamps: something new

zaterdag 24 december 2011

kerstkaart

En hier is dan mijn laatste kerstkaart die ik nog moest maken.
Ondertussen ben ik al weer met mijn 2e kerstkaart voor volgend jaar bezig ;-). Ik begin nu echt de smaak te pakken te krijgen, haha.

Deze kaart doet mee aan de volgende challenges:
Scrapdelight: inspiratie challenge
Card Patterns: sketch
Simon Says: Let's play bingo (ribbons, gems, glitter/sparkle)

Zometeen ga ik naar All You Need Is Love Kerstspecial kijken. Dit blijf ik een leuk programma vinden, zo vlak voor kerst ;-)
En ik wens jullie natuurlijk ook allemaal een fijne kerstavond.

Groetjes,

vrijdag 23 december 2011

Merry Christmas

Ik moest nog 2 kerstkaarten (voor bij ons in de straat) maken en dit is daarvan de 1e. En ik wil nog heel graag meedoen aan de laatste 2 challenges van Karen's Doodles NL en deze keer is hun challenge om een kaart te maken in de kleuren wit+roze+goud.
Verder doet deze kaart mee aan de volgende challenges:
Stamptacular Sunday: I'm dreaming of a pink Christmas
Derwents: kerstkaart

Verder wens ik jullie alvast hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en creatief 2012!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

I have to make 2 more Christmas Card (for people in my street) and this is the 1st one. And I really want to join the last 2 challenges of Karen's Doodles Netherlands and this time the challenge is to use the colours white+pink+gold.
And further I enter this card to the challenges of Stamptacular Sunday, Derwents, Karen's Doodles International and Cute Card Thursday.

And I wish you all a very merry Christmas and a very happy, healthy and creative 2012!

Liefs/Hugs,

dinsdag 20 december 2011

Een sportief 2012

Zoals velen zullen weten, speel ik volleybal. En toen ik erachter kwam dat Magnolia een volleybal stempel had uitgebracht, heb ik die meteen gekocht met in mijn achterhoofd al het idee om hier o.a. kerstkaarten mee te maken voor mijn teamgenoten.
Maar dit jaar kon ik mij er maar moeilijk toe zetten om met de kerstkaarten te beginnen, dus moest ik dit weekend en maandag overdag nog alle 10 kaarten maken (gisteravond hadden we onze laatste training en kon ik de kaarten nog uitdelen). Gelukkig kwam ik ineens op het idee om slechts 1 afbeelding in te kleuren, de afbeelding daarna te scannen en vervolgens weer op correspondentiekaarten uit te printen. En dat is wonderbaarlijk goed gelukt. Een klein beetje kleurverschil, maar een zeer goed resultaat :-)

De afbeelding op de bovenstaande CAS kaart is de originele, dus met Derwent ingekleurd. Van de andere "volleybal"kaarten heb ik, wegens tijdgebrek, geen foto gemaakt.

Ook heb ik nog heeeeeeeel lang zitten klooien met de tekst in een cirkel te maken. In mijn vorige Word-versie (Word 97-2003) lukte dat prima, maar nu met Word 2010 kan ik de goede knoppen van Word Art maar niet vinden (ook niet na eindeloos op Google te hebben gezocht). Daarna wilde ik het proberen met Adobe Photoshop Elements 8, maar dat lukte eerst ook niet. De tips die ik op internet vond, waren blijkbaar voor Adobe Photoshop (zonder Elements), maar gelukkig vond ik uiteindelijk toch de gouden tip.
En vandaag kwam ik erachter, dat ik in Word ook eerst een lege pagina kan opslaan als Word 97-2003 document en dat ik vervolgens wel de juiste Word-Art kan openen... Grrrrrrrr....
Maar ja, ik weet nu tenminste 2 manieren ;-)

Deze kaart doet mee aan de challenge van:
Just Magnolia: white + one other colour
Addicted to Stamps: snowflakes

*-*-*-*-*-*-*-*-*
As many of you know, I play volleybal. And when I found out that Magnolia developed a volleybal stamp, I bought it right away, already with the idea to make Christmas cards with the stamp for my team mates.
But this year I found it hard to start with making x-mas cards, so I had to make all the 10 cards last weekend and yesterday (last night we had our last volleybal training of this year for handing out the cards). But, suddenly I had the great idea to colour just 1 stamp, then scan the coloured stamp and then print them on correspondence cards. And yes, it succeeded very well. A little bit of colour difference, but a very good result :-)
The image on the CAS card above is the original, coloured with Derwent. I didn't make a picture of the other "volleybal" cards, because of a lack of time.

And I had troubles with printing the text in a circle for a looooooooong time. In my earlier Word-version (Word 97-2003) it was easy to print text in circles, but now with Word 2010 I can't find the right buttons for Word Art (not even after searching and searching on the internet). After that I wanted to try making text circles with Adobe Photoshop Elements 8, but that didn't work either. The tips I found on the internet were probably for Adobe Photoshop (without Elements), so I was very happy to finally find the "golden tip".
And today I found out, that in Word I can save an empty page as a "Word 97-2003" document and then I can open the right (earlier) Word Art.... Grrrrrrrr.....
Well, at least I now know 2 ways ;-)

This card enters the challenges of Just Magnolia (white + one other colour) and Addicted to Stamps: snowflakes.

Merry & Bright

En nog een kerstkaart...

Happy Holidays

Het is mij dit jaar niet gelukt om veel kerstkaarten zelf te maken, maar dat is nu even niet anders.
En ach, het is nog geen kerst, dus ik heb nog even ;-)
Deze kaart doet mee aan de challenge van Scrapbook Nederland, Challenges for You:
Ik heb het rijtje "lint - distressink - die cuts" gevolgd.


maandag 12 december 2011

kerstkaart

Ik ben niet echt tevreden over deze kaart, dus volgende keer beter...
De sketch die ik heb gebruikt, is van Karen's Doodles (net als de digistempel).

vrijdag 9 december 2011

foto van de Karen's Doodles supercandy

In mijn vorige bericht schreef ik, dat ik de supercandy van Karen's Doodles heb gewonnen.
Gisteren heb ik het pakket binnen gekregen en natuurlijk wil ik jullie de foto's niet onthouden.
Ik vind het een geweldige prijs en ik ben er superblij mee :-)
Karen's Doodles NL: heeeeeel hartelijk bedankt!


Verder schiet het maar niet op met mijn voorraad kerstkaarten... Ik kom er maar niet aan toe (of kan mij er niet toe zetten). Gelukkig ben ik eerst weer een paar dagen vrij, maar vandaag zal ik wel de hele dag bezig zijn met het  typen van het Dorpsnieuws. Maar hopelijk lukt het vanaf morgen wel :-)

Alvast een prettig weekend!

dinsdag 6 december 2011

Wauw, ik heb de supercandy gewonnen!

Ik ben superblij!!!!!

Vorige maand ging Karen's Doodles NL een supercandy verloten, omdat zij op nummer 29 in de top 100 meest populaire Nederlandstalige blogs van Twingly staat.
Zojuist las ik op het blog van Karen's Doodles NL dat ik de supercandy heb gewonnen! En dat is ook met recht een supercandy te noemen, want het gaat om gigantisch veel prijzen.

Mijn mond viel wagenwijd open toen ik mijn naam zag staan als winnaar...
Je kunt je wel voorstellen dat mijn dag niet meer stuk kan en dat ik de hele dag met een "big smile" zal rondlopen :-).

vrijdag 2 december 2011

Winter wonderland

Ik vind dit Bo Bunny papier zó mooi. Waarschijnlijk kunnen jullie nog wel meer kaarten verwachten met dit soort papier ;-).
Voor deze kaart heb ik de sketch van Card Patterns gebruikt en de challenge van Ribbon Girls is om een kerstkaart te maken.
De andere challenges zijn:
Stamptacular Sunday: Anything Christmas
Addicted to Stamps: Weihnachten
Karen's Doodles: Non-traditional christmas colours
Scrap Cards Challenge: een kaart met kerstbomen
Simon Says: Anything goes

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Verder had ik in mijn vorige blogpost al verteld dat ik naar een scrapdag in Eext (bij Anneke) zou gaan. En zoals te verwachten, was dat weer heel gezellig :-).
N.a.v. het project van Anneke heb ik het onderstaande doosje gemaakt.


Groetjes allemaal en alvast een fijn Sinterklaasweekend!