maandag 31 augustus 2009

Feeling Groovy

Eindelijk weer eens een lay-out gescrapt...
Tijdens onze vakantie in Frankrijk zijn er van ons 4-en een aantal mooie foto's gemaakt, die er om vragen gescrapt te worden :-) en daarom ben ik afgelopen vrijdag met de foto's naar de scrapwinkel gegaan om er papier bij te zoeken.
Jordi (en ook Brian) gingen er op vakantie mee akkoord om eens echt te "poseren" zodat ik een hele reeks foto's van hun kon maken en persoonlijk vind ik dit een hele mooie foto van Jordi. Tja, ook deze jongen wordt al groot, nu hij voor 't eerst naar de middelbare school gaat ;-)

woensdag 19 augustus 2009

2 Awards

Van Dora heb ik 2 awards gekregen en daarbij behoren een aantal vragen beantwoord te worden.
Dora, dank je wel voor de awards. Dat vind ik erg lief van je :-)


Bij deze award hoort het volgende: noem 7 dingen over jezelf, waarvan jij denkt dat ze interessant zijn voor je lezers. Tja, daar heb ik wel even over na moeten denken. En dan nog maar hopen dat jullie het wel interessant vinden ;-)
1. Op mijn 14e kreeg ik al verkering met mijn man Edzo en we zijn nu dus al 26 jaar bij elkaar, waarvan 16 jaar getrouwd.
2. Ongeveer 1x in de 2 jaar ga ik met mijn moeder, haar beste vriendin en die haar dochter een stedentrip maken, het liefst per vliegtuig. We hebben eerst London bezocht, daarna Brugge, Rome, Wenen en dit jaar Barcelona. Ons lijstje is nu afgewerkt, dus volgende week komen we weer bij elkaar om, behalve Triviant / Party & Co / Ligretto te spelen, een nieuw lijstje te maken met steden die we de komende jaren willen bezoeken. Dus als jullie nog suggesties hebben ...
3. Ik ben dol op talen/taal. Daarom heb ik vroeger via International PenFriends ook gecorrespondeerd met mensen over de hele wereld (in 't duits, engels en frans). Op de directiesecretaresse-opleiding heb ik ook nog 2 jaar spaans gehad en dat vind ik een erg mooie taal. Gelukkig werk ik op een internationaal bedrijf en kan ik in ieder geval het engels en duits blijven gebruiken. En natuurlijk ook tijdens de stedentrips ;-)
4. Het huishouden en ik zijn niet de beste vrienden.
5. Ik treed niet graag op de voorgrond en in grotere groepen mensen (vooral als ik ze niet heel goed ken), word ik vrij stil.
6. Sinds de middelbare school (mijn laatste examen deed ik bijna 20 jaar geleden) heb ik nooit meer een studie gevolgd. Ik zou best wel graag weer willen leren, maar wat? Ik wil het wel in de praktijk kunnen brengen, dus niet alleen maar leren om het leren. Talen vind ik leuk, juridisch, cijfers, computers. Maar een leuke en nuttige studie heb ik tot nu toe nog niet ontdekt. En ach, ik heb nu al nauwelijks tijd om bijvoorbeeld kaarten te maken of te scrappen, dus dan natuurlijk helemaal niet...
7. Misschien zou ik juist zelf cursussen moeten gaan geven, want met (de eenvoudiger) computerproblemen (Word, e-mail) komen familie en vriendinnen bij mij met hun vragen en dan kan ik ze vaak telefonisch weer op weg helpen ;-)



Voor de volgende award moet ik 5 dingen noemen die ik leuk vind.
1. Kolonisten van Catan. Ik verheug me er altijd erg op om gemiddeld 1 avond per week/per 2 weken met 3 vriendinnen Catan te spelen. Dit doen we al een aantal jaren en onderhand hebben we allerlei uitbreidingen gekocht, waardoor het een erg afwisselend (en zeer verslavend) spel blijft.
2. Verder houd ik van balsporten (als we vroeger toestellen kregen met schoolgym, vond ik dat helemaal niks, en ik was er ook niet goed in). Eerst heb ik een aantal jaren gekorfbald, daarna gevoetbald en nu zit ik al weer heel wat jaren op volleybal en dit hoop ik ondanks mijn "springersknie" en tennisarm (dankzij de Wii!) nog heel wat jaren te kunnen doen.
3. Ik vind het leuk om allerlei testen te maken, waarvan de Nationale IQ test van BNN mijn favoriet is.
4. Ik lees erg graag, maar geen thrillers of science fiction (dan ga ik 's nachts eng dromen).
5. Met mijn bioscoopvriendin ga ik graag naar romantische komedies. Vooral Hugh Grant vind ik erg "cute" :-) Deze vriendin zie ik al zo'n 8 jaar lang eigenlijk alleen maar bij de bioscoop en af en toe gaan we samen een hapje eten.

Bij de eerste award moet ik eigenlijk 7 mensen kiezen om de award aan door te geven en bij de 2e award 5 personen. Maar net als Dora geef ik beide awards gewoon aan 7 mensen en ik hoop dat jullie de vragen ook zullen gaan beantwoorden. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden :-)
Martha
Ingen
Beth
Riet
Martha/The Neon
Monique
Renate

Eigenlijk verdienen veel meer mensen natuurlijk deze award en deze mensen wil ik in ieder geval bedanken voor hun leuke en vaak lieve reacties.

Get Sketchy #1

Onlangs is er een nieuwe challengeblog bijgekomen en Dora heeft daarvoor de eerste leuke sketch gemaakt. Dit is mijn uitwerking:

zaterdag 15 augustus 2009

terug van een heerlijke vakantie

Een week geleden zijn we terug gekomen van een heerlijke vakantie in de Jura/Frankrijk. We hebben schitterend weer gehad en ik ben daar helemaal tot rust gekomen. We hebben niet veel ondernomen (naar grotten geweest en watervallen gezien), maar door het mooie weer was het niet erg om iedere dag naar het privéstrand van de camping van het hele mooie blauwe meer van Clairvaux-les-Lacs te gaan. 's Avonds werd het er wel behoorlijk fris (dus na 1 koude nacht toch maar voortaan onder een dekbed slapen in plaats van alleen onder een dekbedovertrek), maar overdag was het zeer prettig warm. Verder was ik zo door mijn boekenvoorraad heen, dus van nood maar een frans scraptijdschrift gekocht, maar dat was geen straf, hoor ;-) En zo kon ik mijn frans weer een beetje ophalen.